Hans en Carla zijn twee mensen die een jarenlange ervaring in de financiële en/of sociale sector hebben. De laatste jaren hebben wij ons als vrijwilliger ingezet voor (problematische) schuldhulpverlening. Eerst bij Stichting Welzijn Giessenlanden, Zederik en Leerdam. Hier hebben wij aan de basis gestaan om binnen die Stichting een afdeling schuldhulpverlening op te zetten. Toen de samenwerking tussen Stichting Welzijn met gemeente Giessenlanden werd opgezegd, zijn wij verder gegaan met de oude stichting onder de nieuwe naam Stichting Samen Doen Leerdam Zederik.

Deze Stichting Samen Doen werkt helaas niet meer voor de gemeente Giessenlanden. Wij wonen beiden in Molenlanden. Dit is de reden dat wij samen, met financiële ondersteuning van de gemeente Molenlanden, de  Stichting OBAF hebben opgericht. Zo kunnen wij als Stichting OBAF ons ook weer richten op hulp bij financiële problemen aan de inwoners van Molenlanden.

De kernen waar wij werkzaam zijn: Arkel, Bleskensgraaf, Brandwijk, Goudriaan, Groot-Ammers, Hoogblokland, Hoornaar, Giessenburg, Giessen-Oudekerk, Kinderdijk, Langerak, Molenaarsgraaf, Nieuw-Lekkerland, Nieuwpoort, Noordeloos, Ottoland, Oud-Alblas, Schelluinen, Streefkerk, Wijngaarden.